Spausdinti
Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 13, LT-98112 Skuodas
El. paštas savivaldybe@skuodas.lt
Tel. 8 440 73932; Faks. 8 440 73984
Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre,
kodas 188751834
Į pradžią
  Gyventojams   Verslininkams   Turistams
Prisijungimas vartotojams
Prisijungimas gyventojams
Pranešimai
Informacija apie maudymosi sezoną

Pagal Lietuvos gamtines sąlygas nuo birželio 1 d. prasideda maudymosi sezonas, kuris baigsis rugsėjo 15 d. Informuojame, kad 2017 m. gegužės 23 d. paimti Skuodo tvenkinio maudyklos vandens mėginiai ir atlikti laboratoriniai tyrimai. Šio tvenkinio maudyklos vandens kokybės rodikliai atitiko Lietuvos higienos normoje HN 92:2007 „Paplūdimiai ir jų maudyklų vandens kokybė“ reglamentuotus vandens kokybės reikalavimus – Skuodo tvenkinio maudykloje maudytis galima. Žemiau pateikiama keletas patarimų, kaip saugiai elgtis vandenyje, kad vasaros pramogos suteiktų kuo daugiau malonių ir linksmų įspūdžių vandenyje.

 


KAIP SAUGIAI ELGTIS VANDENYJE

 

Neikite maudytis vienas! Vandenyje gali sutrikti sveikata, galite įsipainioti į žoles ar nuskendusį tinklą, gali ištikti mėšlungis ar nutikti kas nors netikėto. Jeigu pradėtumėte skęsti, kartu plaukiantis žmogus galėtų Jums padėti.

Nesimaudykite per ilgai! Vandens temperatūra net ir šilčiausią dieną yra gerokai žemesnė nei žmogaus kūno temperatūra, taigi sušalti yra lengva. Sumažėjus kūno temperatūrai iki kritinės ribos, prasideda hipotermija. Šios būklės požymiai – drebėjimas, dantų kalenimas. Vos tai pajutus, reikia išlipti iš vandens, nusišluostyti, apsirengti, sušilti: pabėgioti ir pašokinėti.

Šokite į vandenį tik žinomose vietose. Net ir puikiai plaukiantys ir mokantys nardyti, prieš nerdami turi gerai apžiūrėti krantą ir dugną – gal ten riogso akmuo ar nuskendusi valtis, o gal srovė atplukdė nuolaužų ar šakų. Nepažįstamose ir sekliose vietose jokiu būdu negalima beatodairiškai šokti į vandenį – pirmiausia reikia lėtai brendant į vandenį išsiaiškinti gylį, dugno ypatybes ir įsitikinti, kad šuolis į vandenį nesukels skausmingų pasekmių. Šokti į vandenį galima tik tose vietose, kur gylis yra bent 3 metrai, tačiau negalima šokti nuo labai aukštų vietų: iš medžio, nuo tilto.

Nešokite į vandenį smarkiai įkaitę saulėje. Pirmiausia apsišlakstykite vandeniu, kad kūnas atvėstų. Įkaitusį kūną staiga panarinus į vandenį, raumenis gali sutraukti mėšlungis.

Nesistumdykite vandenyje. Nenardinkite vieni kitų. Netikėtai įgriuvus, nepasiruošus į vandenį, įkvėpiama vandens, prarandama orientacija.

 Saugokite mažamečius vaikus. Nepalikite jų prie vandens be priežiūros nė akimirkai. Leiskite jiems maudytis tik su gelbėjimo liemenėmis, o vaikams iki 5 metų amžiaus užvilkite specialias liemenes, turinčias galvos atramas. Pripučiami ratai ir rankovės yra tik žaislai, o ne gelbėjimosi priemonės.

Neplaukite ant pripučiamų čiužinių, padangų kamerų, savadarbių plaustų ar kitų priemonių, ypač jeigu nemokate plaukti.

Neplaukite toli. Neplaukite toli nuo kranto, nors ir esate geras plaukikas. Net gerai mokančiam plaukti sunku įvertinti savo jėgas, todėl dažnai vaikai nuplaukia per toli. Pajutus bent menkiausius nuovargio požymius, reikia nedelsiant plaukti į krantą.

Neplaukite paskui valtis, laivus. Nė nesiartinkite prie jų. Negalima plaukti į laivų farvaterį arba artintis prie praplaukiančių laivų. Jus gali įtraukti po laivo sraigtais.

Stebėkite oro sąlygas. Jeigu artėja audros debesys – lipkite iš vandens. Prasidėjus audrai, lietui tikėtinos ir žaibo iškrovos, o žaibuojant labai pavojinga būti ne tik vandenyje, bet ir krante. Vanduo labai geras elektros laidininkas, todėl drėgnas pakrantės smėlis taip pat labai gerai praleidžia elektrą. Žaibui trenkus kur nors netoliese elektros srovė vandeniu ir drėgnu pakrantės smėliu gali atkeliauti ir mirtinai sužaloti.

Ypač pavojinga išdykauti valtyje, vaikščioti joje, ją supti, nes valtis gali apvirsti.

JEIGU PRADĖJOTE SKĘSTI

• Pasistenkite įkvėpti kuo daugiau oro, o dėmesį į save atkreipkite mojuodami rankomis.

• Pamatę skęstantį žmogų šaukdami mėginkite atkreipti aplinkinių dėmesį ir iškvieskite gelbėjimo tarnybas tel. 112. Po to įsitikinkite, ar šalia nėra kokios nors gelbėjimo (gelbėjimo rato, valties ir kt.) arba parankinės priemonės, kuri neskęsta (kamuolio, čiužinio ir t.t.).

• Jeigu įmanoma, pamėginkite pasiekti skęstantįjį ranka, lazda, stora medžio šaka arba numeskite jam virvę.

•  Jeigu šalia nieko daugiau nėra, pamėginkite gelbėti skęstantį priplaukę prie jo su kokia nors plaukiojimo priemone (valtimi, vandens dviračiu), gelbėjimo ar parankine priemone, kuri neskęsta, ir paduoti ją skęstančiajam per saugų atstumą, kad jis negalėtų jūsų sugriebti.

•  Įsidėmėkite, jog gelbėti skęstantį gali tik geras plaukikas, kuris išmano gelbėjimo būdus ir moka tai atlikti praktiškai.

 

NEGALIMA MAUDYTIS

•  jeigu nežinote maudymosi vietos, gylio, dugno ypatybių;

•  jeigu esate pavargęs (smarkiai dirbote ar sportavote) ar blogai jaučiatės;

•  jeigu esate perkaitęs;

•  jeigu šalta;

•  jeigu vandens temperatūra mažesnė nei 140 C;

•  vakare, kai tamsu;

•  ką tik pavalgius, pilnu skrandžiu. Reikia palaukti mažiausiai pusvalandį, o dar geriau – valandą;

•  išgėrę alkoholinių gėrimų;

•  valgant, kramtant kramtomąją gumą – lengva užspringti, o bandant įkvėpti oro, galima į kvėpavimo takus įtraukti vandens;

•  jeigu artėja audra su perkūnija. Tuomet reikia eiti kuo toliau nuo paplūdimio;

•  jeigu bangos didesnės nei 70 cm;

•  jeigu paplūdimyje iškelta raudona vėliava.

 

Informaciją parengė Savivaldybės administracijos vyriausioji specialistė Edita Jautakienė pagal Ugniagesių gelbėtojų mokyklos parengtą metodinę medžiagą „Saugus elgesys prie vandens telkinių“.

 

Atgal
Spausdinimo versija
Siųsti draugui
Twitter
Facebook


Komentarų sąrašas (0)
 

       
         
Pradžia Kontaktai Teisės aktai Forumas Padaryti pirmuoju Pasižymėti svetainę RSS

Informacijos talpinimas svetainėje: tomas.ubartas@skuodas.lt

© 2011 Skuodo rajono savivaldybė. Cituojant šios svetainės informaciją prašome nurodyti šaltinį ir datą.
Reklaminio pobūdžio skebimai visose skuodas.lt el. pašto dėžutėse yra nepageidaujami.
Sprendimas:
Idamas, Naudojama: Smatweb sistema.